Soms zit het mee, soms zit het tegen.

$^%$^%$^% wat hebben we een bak regen en een stoot wind tegen ons aangehad afgelopen weekend. Golven tot 4 meter hoog knalden tegen de blokken op en eroverheen, zeilbootjes in moeilijkheden, reddingsbrigades zien uitrukken en daar stonden we dan. Al een paar maandjes terug hadden Brian en ik de afspraak gemaakt om te gaan zeebaarzen afgelopen weekend. Vanwege de voorspellingen die dramatisch waren maar omgeswitcht naar een andere locatie – ovm blokhutten – zodat we bij slechte weersomstandigheden desnoods nog het ovm te gaan bevissen. En slecht was het. Op zondag was er zelfs geen visser op ovm te bekennen en dat hebben we de laatste jaren niet vaak meegemaakt.

Om een lang verhaal kort te houden, het was ruk, 3 keer ruk en ook dat hoort erbij. Dus hebben we de zaterdagavond maar besteed aan bier en whiskey, dat hadden we wel verdiend vonden we.

Vrijdagavond arriveerden we en Sander en Leon sloten voor 1 nacht bij ons aan. Tegen 11 uur savonds zijn we naar de ruwe zee gegaan, alwaar Brian en ik het 1,5 uur in hoge golven en regenbuien geprobeerd te hebben de zeebaars te zoeken. Op 1 kolk na was het 3 keer niks en rond enen waren we dan ook weer terug in de blokhut. Sander en Leon hadden die avond nog beiden een regenboog gevangen, waarvan die van Leon z’n eerste was, top! De volgende dag – zaterdag – zou DE dag worden voor zeebaars. Eerst ontbijten met Sander erbij die vervolgens naar huis ging om daar nog wat afspraken af te ronden.

Op naar zee!

Wat een weer, wat een golven, wat een wind. Gelukkig vinden we nog wat stekken uit de wind, maar dit zijn niet de hotspots die we zo graag bevissen, wat nu onmogelijk is.

Uiteindelijk pak ik wel m’n eerste zeebaars(je) van het seizoen, nog een botje en op de zondag die met regen begon en waarbij we geen droog moment hebben gehad, nog een sterke, maar niet al te grote ovm regenboog. Rond 16.00 vonden we het welletjes en zijn we naar huis getoefd. Al schrijvende zit ik een dag later tegen een prachtige blauwe lucht te kijken en schijnt de zon hier in Zwolle. Tja soms zit het mee en soms zit het dus tegen.

Gr. Edwin

5 thoughts on “Soms zit het mee, soms zit het tegen.

1. Likkoe Himself says:

So far for Likkoe/NUV dus
    Golven gingen trouwens nog over de 5m significant heen, wat een golf van 6-7m op zee kan opleveren… springen!

Mooi verslagje

2. hindrick says:

nou gefeliciteerd edwin met je eerste zeebaars van het seizoen. ik weet hoe je er naar uit gekeken hebt.
    ik heb nog wel aan jullie zitten denken of jullie het wel door zouden zetten.
    niet meer dan waardering voor jullie door zettings vermogen.
    nou hier op de ijssel was het van het weekend niet veel soeps hoor. na vorige week mijn eerste roofblei gevangen te hebben lieten deze zich ook niet zie afgelopen weekend.
    wel veel winde in de oppervlakte.
    vanochtend op de plas ook niks op de streamer.
    en de karper die ik aan wierp wou ook niet vreten.
    ja moet snel nog een paar keer vissen voor mijn baas me weer roept. 😉

3. Erik H. says:

Dat is de dood of de gladiolen. Respect. En ondanks alles toch nog een paar mooie vissen. Zo zie je maar weer, opgeven kan altijd nog…

4. Vin says:

allemachtig!
    mooie foto van dat kleine vliegvismannetje met zo’n lekkere hoos rotweer en containerschip…
    wel lekker toch nog vis…
    het avontuur en het afzien maken dit soort trips juist onvergetelijk toch?