Dyckers CarponFly Day – het was super!

carpday1

Het was super. Met 33 deelnemers (helaas enkele afzeggers vanwege ziekte, komt nog wel een volgende keer mannen!) en 5 man organisatie, een hele club. De weersvoorspellingen waren dramatisch en we moesten het doen met pakweg 10 graden plus een voorspelling van hevige hagelbuien. Dat laatste viel gelukkig mee, maar koud was het en het was niet anders. Al enkele weken eerder zag het er naar uit dat we een koude zaterdag zouden krijgen dus heb ik besloten te schakelen en contact op te nemen met de beheerder – Marcel – van de Koperen Plas met de vraag of we het praktijkgedeelte bij hem konden verrichten. Geen probleem was het antwoord en zo hebben we de dag op een wijze kunnen neerzetten wat ik eigenlijk ook niet verwacht had, geweldig! In de ochtend het theoretische deel met een presentatie van mij – Edwin – en vervolgens daarna anderhalf uur vrij loop naar Brian en Denny die zaten te binden, Edwin Steffens (Steffens Fly Fishing School) die buiten werpdemo’s gaf en gewoon heerlijk relaxed kletsen met elkaar, een prachtige groep zeer gevarieerde gasten. Edwin Otting hielp mee achter de kassa en Mirjam heeft in de ochtend 180 heerlijke sandwiches klaargemaakt voor de lunch, allen op, dat zegt voldoende.

In de middag was het tijd voor het praktijkgedeelte op de nieuwe locatie de Koperen Plas gelegen naast de Koperen Hoogte, ook wel lichtmis genaamd nabij Nieuwleusen. Wat een prachtlocatie is dit toch. Na een korte introductie door de beheerder Marcel en mij zijn we met de club naar de kleine karpervijver gegaan voor de clinic/ workshop. En nogmaals het weer zat niet mee, maar het lukte, geweldig, spotten, aanwerpen en hangen. Nadat Denny, Brian en Edwin wat kleine karpertjes in de kleine karpervijver hadden gevangen, gingen een aantal deelnemers aan de slag. En nee makkelijk was het niet, maar zoals altijd zitten er toppers tussen die direct ook karpers wisten te vangen. Voor sommigen de eersten aan de vliegenlat, super!

De grote plas – die echt groot is – is een combinatie forel / karper plas waar zowel karpervissers als vliegvissers hun gang kunnen gaan. En tja wat doe je dan als groep, als het weer slecht is, de plas boordevol mieterssterke regenbogen zit, van pakweg 50 cm tot dik 80cm, over de 7kg, achter de forel aan natuurlijk! We hadden de plas gereserveerd van 17.00 – 20.00 en voor de tijd hebben Marcel en Sabine heerlijk eten voor ons klaargemaakt. Goede friet, met een snack en een drankje. Sommigen konden het natuurlijk niet laten en gingen al even van tevoren op een vlot (er zijn er 4 tot beschikking) de bellyboot of vanaf de kant  / vliegvis steiger. Rond 17 uur ging de meute het water op, geweldig om te zien. Uiteindelijk zijn er meer dan 100 forellen gevangen, hebben verscheidene deelnemers gasten hun PR op forel verbeterd en hun eerste karpers op de vliegenlat gevangen, top!

Als kers op de taart wist Leon in de grote plas nog een mooie karper van rond de 10kg te vangen en tja het blijft een carp on the fly dag, dus ik ben er ook achteraan gegaan en het is gelukt, 14kg pure kracht. Mooi man. Na die tijd hebben we nog met een hele club in de bar een biertje gedronken en de dag afgesloten. Absoluut voor herhaling vatbaar en de Koperen Plas is een absolute aanrader! (meer info: Koperen Plas) Voor meer foto’s check Dyckers FB waar je een compleet album kunt vinden. Hier nog een paar plaatjes en nogmaals dank heren, tot een volgende! Gr. Edwin namens team Dyckers.

carpday2

carpday13

carpday14

Tags: , , ,

Eerste sessie zee, zeeforel & zeebaars, wat een feest.

dutchseatrout1

Al weer twee weken geleden, maar vanwege drukte met onder andere de karperdag nog geen tijd gehad om deze prachtsessie te posten. Samen met Brian op pad naar zee, insteek zeeforel, maar ook de eerste zeebaars. En zo gingen we…

Het weer was een stuk beter dan deze dagen, wat verlang ik naar de warme lente. En het was zo’n dag van, dit kon wel eens raak zijn. En dat was het. Na de nodige files belanden we uiteindelijk op onze zeeforelstek, stappen uit en het was voor mij de eerste sessie aan zee in 2016. Heerlijk genietend van de zilte lucht neem ik de omgeving in me op. Prachtige geluiden komen me tegemoet, zeegeluiden, het gaat beginnen!

En het begon. In 2 uur tijd wist Brian 3 zeeforellen te pakken en ik 1tje, prachtige Hollandse zeeforellen die vechten voor wat ze waard zijn. 5 jumps nam die van mij, op en top genieten.

En dan is het tijd om achter de zeebaars aan te gaan. Na wat heen en weer geslinger staan we op de eerste zeebaarsstek. Werpen wat. Maar het voelt niet lekker. Dus op naar stek 2. En daar is het raak. Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Hoogstwaarschijnlijk allemaal blijvertjes van afgelopen winter en na 12 stuks voor Brian en 18 voor mij – 30 in totaal dus, oeff manman, vinden we het welletjes. Dit kan nog wel even doorgaan zo, maar als er al groten zitten dan krijgen ze de kans niet, ja tot 40cm, wel een feessie weer hoor, maar ik kan niet wachten totdat de zeewatertenperatuur nog even wat stijgt zodat de scholen binnen trekken. Het echte werk zegmaar. Toch was deze eerste sessie er weer een voor in de boeken die we niet snel zullen vergeten, smaakt naar meer en ik zal er snel weer staan. Want na al die vele jaren blijft deze visserij toch zo machtig uitdagend en mooi, op naar een nieuw seizoen! Gr. Edwin

dutchseatrout2

dutchseatrout3

dutchseatrout4

Tags: , , , , , , , ,

Dyckers CarponFly Day – VOL

carponflyday_vol

Volle bak, we kunnen er niet meer handelen. T’is weer snel gegaan. Geïnteresseerden die er dit keer niet bij konden zijn, maar eventueel een volgende keer wel graag mee willen doen, houdt de blog in de gaten of stuur ons een email op info@dyckers.com. Want er bestaat een kans dat we nog een dag gaan organiseren, daarover later meer.

En voor alle deelnemers, tot de 23ste, we maken er wat moois van.
Gr. Edwin

Wednesday, April 13th, 2016 Carp / Karper No Comments

Dyckers CarponFly Day – 23 april

carponflyday

Op 23 april is het zover, Dyckers CarponFly Day. Locatie: Dyckers Shop. Tijdstip: van 10.00 t/m 17.00 uur.

Het zou zo’n 10-15 jaar geleden zijn geweest, dat ik m’n eerste karpers aan de vliegenlat wist te vangen. De visserij intrigeerde me zo, met name de kracht van de karper, natuurlijk beviste ik ze als klein jochie al met de korst, mais en aanverwante, maar met de vlieg, das toch wel even een geval apart. Sinds die dag pakweg 10-15 jaar geleden ben ik verkocht. Ondertussen gevist op kweekwateren, polders achter de boeren schubs aan, oude kanalen met prachtige oude zware exemplaren, grote meren, altijd verrassend en het allermooiste, de rivier. Alhoewel enkele buitenlandse avonturen in Frankrijk ook fenomenaal waren. Zie hiervoor de blog en dan onder het submenu karper. En ik kan je alvast verklappen dat het in bepaalde situaties echt super succesvol kan zijn met de vlieg, daar kunnen we al de nodige voorbeelden van aandragen met kwaad kijkende mede nietvliegvissende karpervissers als gevolg.

Enfin gezien de vele vragen die we krijgen over het vliegvissen op karper, hebben we dus besloten om een dag te gaan organiseren. Nog in het prille voorseizoen, want de maand mei en juni zijn toch wel de topmaanden om met de vlieg achter de karper aan te gaan. In de ochtend zal ik een lezing geven over mijn favoriete setup qua vliegvisset, lijn en leaderopbouw waar en wanneer, de te gebruiken vliegen, die o.a. Brian en Denny, zullen voorbinden, schuif gerust aan en dan last but not least de stekkenkeuzes, de mogelijkheden, waar en wanneer je op bepaalde wateren moet zijn en bovenal hoe je de karper lokaliseert en ze daarna tot een aanbeet kunt overhalen, misschien wel de moeilijkste vorm van het geheel.

Naast mijzelf zullen Brian en Denny (voormalig fanatiek karpervissert met de lange afstandsraketten) bij deze dag informatie verstrekken. Tevens gaan we verder in op onderwerpen zoals het spotten van vis, de meest mooie methode, zonder voer, puur natuurlijk. Maar ook zullen we de beginner tips geven over op welke wijze je nu ze wel te pakken kunt krijgen, als dat spotten nog niet echt wil lukken.

Bij de prijs van 17,50 euro zit een lunch inbegrepen + koffie en thee. Na de lunch gaan we op pad. We zullen dan het geheel in de praktijk gaan brengen en laten zien hoe we te werk gaan met wie weet een karper op de vlieg als gevolg. Hierbij zullen we verschillende wateren en verschillende methodes laten zien, om jullie een zo uitgebreid mogelijk advies te kunnen geven.

Uiteraard hebben we de shop gevuld met materialen voor het vliegvissen op karper inclusief prachtige sets voor 179 euro compleet die hiervoor zeker geschikt zijn, kortom ook de beginner is welkom.

Mocht je geïnteresseerd zijn, neem dan contact op via e-mail (info@dyckers.com) of bij de shop. Betaling van het geheel kan via de factuur die je van ons krijgt toegestuurd per mail of cash / pin in de shop, maar we dienen dit wel voor die tijd te weten. De deelname is beperkt, daar we geen hordes mensen kunnen begeleiden, wie het eerst komt die het eerst maalt, streefaantal zal rond de 25 mensen zijn.

Vliegvissen op karper, een van de mooiste manieren van vliegvissen die ik ken, ben er gek op en draag dit graag uit naar anderen, wat een feest, zo’n bullebak aan de vliegenlat! Groet en wellicht tot de 23ste! Edwin

ps. oja de eerste van het seizoen is binnen, kon ook niet anders met het prachtige weer afgelopen weekend, dat er nog velen mogen volgen, laterssss

karper3april16

Wednesday, April 6th, 2016 Carp / Karper No Comments

Pike season ending 15/16

seasonending1

And than it ends. Pike Season 2015 / 2016. What a memorable season it was. Pikeflyfishing with my Spanish friends, David & Isle (new pike PR) in August, later followed by several German friends like Stephan from the famous Flyfishing Nation and in february our English friends Matthew (new pike PR) and Charlie, who all visited the Dyckers shop several times, thanks! Above all of course my Dutch & Belgian friends, from who some of them have made several posts into the blog (or on facebook / instagram), thanks mates! You know who you are.

What a season. New waters, sometimes very hard and difficult, but with….yes with new personal records and so, so &**^&*^* strong fish, who bend our Cross 11 like fishing a #3 on carp. I never could imagine that it would be possible to catch a 120plus on fly out of the bellyboat on my homeriver. But in December there she was, 127cm. Real fat and so strong, she even took some backing. Unfortunately I was alone and there was not much light left, so the pictures were shit, as you can see, than again she is in my memory. Still it is a pity, untill…

1,5 week later, again on the river, but now with Denny, Kim and Jan. Could not believe this fight. A bit smaller than my new pr, but what a lady, again…now with great pics from my mate, thanks! What a season, with many meterplus pikes, some 110plus and one over the magical 125 mark. It was great and unforgettable. Thanks to you all and cheers! Edwin

seasonending2

seasonending7

Tags: , , , , , , , , , , ,

Thursday, March 31st, 2016 Pike / Snoek 3 Comments

Weer een ervaring rijker.

jos1

Ff een kort bericht van Jos, bedankt enne we zien je snel weer terug aan zee, ovm, of waar dan ook… O ja wie weet, binnenkort karperdag, niet bij iedereen geliefd, maar ik zeg je kom gerust langs. Want als er iets is wat verslavend is 😉 Cheers, Edwin

“Na de Dyckers snoekdag was ik verkocht. Wekelijks was ik aan het pionieren op de randmeren (Veluwemeer, Wolderwijd, Nuldernauw, Nijkerkernauw).

Heel erg leuk en spannend om te doen en heel wat anders dan ergens in de polder. Ondanks dat het eigenlijk de 1e keer is dat ik zo fanatiek aan het jagen ben geweest op snoek was ik naar mijn idee toch aardig succesvol.

Ik weet nog de 1e Dyckers snoekdag…………. 0 vissen. Maar het kwam allemaal goed. Beetje volhouden en het succes is daar met dagen waar ik tot 8 vissen ving.

Grootste vis was 105cm gevangen op de randmeren. Afgelopen vrijdag was wat mij betreft de laatste snoekdag van het winterseizoen. Nu eerst weer een paar manden OVM en dan weer naar de Maasvlakte.

Dus bedankt voor de “Eye opener” voor wat beteft Pike on the Fly. Fantastisch!

Vanaf oktober/november ben ik er zeker weer bij.

Groet, Jos”

jos2

Tags: , , , , ,

Thursday, March 31st, 2016 Pike / Snoek No Comments

De Koperen Plas, op en top genieten.

Afgelopen woensdagmiddag op uitnodiging van de Koperen Plas (Lichtmis / Koperen hoogte, aan de a28 tussen Zwolle en Staphorst) een mooie middag op dit prachtwater met wat gasten een testvisserij uitgevoerd. Bij aankomst werd al snel duidelijk dat er nog hard gewerkt wordt aan alle (hengelsport) activiteiten om en rondom de grote plas, van vlottenbouw (er komen in eerste instantie 4 vlotten waar men vanaf kan vliegvissen) steigers, stekken voor de karpervissers, de 2 kleinere vijvers alwaar men de forellen mee kan nemen, een prachtige bar met alles erop en er aan, etc. etc. Er wordt gesproken over een visrestaurant, slaapgelegenheden, steakhouse en zo nog wat andere zaken, maar daarover later meer. Ze zijn met man en macht nog druk bezig voor de opening 2 april. Zet die datum maar in de agenda, echt de moeite waard om een kijkje te nemen!

Nu het vliegvissen. We werden hartelijk ontvangen door de beheerder, die al snel weer verder moest met alle werkzaamheden (en ons later na een bak koffie nog uitvoerig begeleidde over het park) we moesten volgens hem eerst maar eens vissen. En dat hebben we geweten. Prachtvisserij op een mooie grote plas helder water met een diepte variërend tot 17 meter. Je kunt hier zeker met meer dan 10 bellyboters nog steeds vrij peddelen, maar ook vanaf de kant, op de vlotten of de steigers aan de slag. Er zit een mooi bestand aan mooie maten regenboogforellen van rond de 40-45 cm met nu al enkele uitschieters van over de 60cm (3kg) waarvan Niek er 1 wist te vangen, sterke bak. De plannen zijn er om ook beekridders en 6kg plus forellen op uit te zetten, maar dat volgt nog. Uiteindelijk hebben we heerlijk gevangen. Niek had er pakweg 7, zijn vader voor wie de visserij nieuw is, maar op en top geniet, ik geloof 3, maatje Denny wist er 12 te pakken en voor mij was het weer eens een herinnering van vroeger, toen ik regelmatig op oa de eemhof en later Ovm te vinden was, ff wennen en ja hoor het ging vervolgens super, 18 stuks, wat een feest. Stuk voor stuk sterke prachtig uitziende regenbogen die mn lat vol krom trokken. Met rond de 40 forellen een meer dan geslaagde dag en absoluut de moeite waard. Wordt vervolgd, nu ff een fotoimpressie van de Koperen Plas waar je ons zeker vaker zult vinden. Gr. Edwin

Sunday, March 20th, 2016 Trout / Forel No Comments

March pikes are ok too!

After almost 2 weeks no fishing, illness and other shit. I had to go sunday afternoon. Normally sunday is a non flyfishing day, all for the family, but with a great sunny walk with my kids, playing soccer and some other nice acitivities Mirjam said, just go, she knows I needed it big time. Just give me 2 hours. And there she was for a moment. ^%&&%^ strong, several runs, heavy, a real river monster lady. Back on track, this is what it is about. Cheers, Edwin

Tuesday, March 8th, 2016 Pike / Snoek No Comments

Pikes, big mama pikes! And more.

Oooo wat zijn ze dik nu, de dames, in vol ornaat, klaar om over enkele weken vele babysnoekjes te wereld te brengen. Ja ze liggen veelal ondiep!

Allereerst moet ik me even verontschuldigen. Na de nodige problemen met de blog en ook nog een computer crash, heeft het even geduurd voordat er een update hier plaatsvindt, excuus!

Maar we zitten niet stil, dat hebben de winkelbezoekers gemerkt. Langzaam aan het voorbereiden voor de heerlijke lente. Zo hebben we tegenwoordig ook de nodige reservoir streamers en blobs in de shop op voorraad, uiteraard Stroft leaders in alle lengtes tot 15ft voor de schuwe forel, stroft gtm en fc, hanak haken en beads, airflo en zo nog meer, dat u het even weet, voor een zeer goede prijs. De Patagonia collectie wordt verder uitgebreid met ook een aantal zeer aantrekkelijk geprijsde items voor deze topkleding, kom gerust even kijken, net als de waders, waadschoenen en meer.

Ook van Loop hebben we de supernieuwe Evotec Cast series binnen in 9ft #9 en 9ft #10, wordt later uitgebreid. En ach nog zoveel meer.

Voor nu even wat plaatsjes van de afgelopen weken met prachtige februari snoeken en ook snoekbaarzen, van dat wonderschone grote water. Langzaam maken we ons wel op voor de lente en er staat een karper info avond of dag in het verschiet, vliegvissen op karper natuurlijk, een prachtvisserij, daarover later meer, nu nog even snoeken! Oja en die nieuwe Lowrance Hook 4x inclusief downscan, oefff wat een info, wat een verschil.

Tags: , , , , , , , , ,

Sunday, February 28th, 2016 Pike / Snoek, Zander / Snoekbaars 3 Comments

LOOP: THE NEW EVOTEC CAST. ONE SERIES, THREE TEMPERAMENTS

Soon in the Dyckers shop: THE NEW EVOTEC CAST. ONE SERIES, THREE TEMPERAMENTS

By introducing the new range of CAST fly rods we are delighted to offer our innovative and unique concept of three separate blank actions in one rod series. The essence of CAST (Colour, Action, Sequence, Tempo) is flexibility in colour-coded rod actions for any given fly fishing environment.

The series maximises the benefits of the full to mid curve actions favoured in today’s fly fishing, but in three distinct flex tempos. Whether it’s small creek brownies or swinging heavy flies deep for Atlantic salmon, the CAST range offers high performance fly rods in Medium, Medium Fast and Fast actions to complement not only your casting style, but also your chosen discipline of fly fishing.

Read more: http://www.looptackle.com/fly-rods/evotec-cast-series/

Tuesday, February 16th, 2016 Dyckers News No Comments

Loop, Patagonia, McLean

Nieuw binnen, pakket Patagonia. Aanvulling Loop en de McLean netten hangen ook weer, kortom volop voorraad! De komende dagen / weken krijgen we verdere aanvullingen van Puglisi, Gamakatsu, Veniard, H2O, Hareline, Stonfo en meer. Hier alvast wat updates ter info.

“New rods Loop arrived. Cross SX, Cross S1 single & double handed incl. the magnificent 10ft 6, 10ft 8 and of course the flatsman 10 & 11”

“Patagonia, more and more products from this great brand in the shop including some really nice priced wading shoes, waders, longsleeves, jackets and more…”

“McLean nets back in stock. Perfect for seabass, seatrout and the big one at the left for carp.”

Tags: , , ,

Tuesday, February 2nd, 2016 Dyckers News No Comments

Enne wordt er nog gevist?

Daar kwamen de vragen, wordt er nog gevist? Rustig op de blog. Eeeeuh jaja rustig op de blog, maar voor de rest niet, druk met bestellingen, goede aanloop in de shop en ga zo maar ff door.

Jaap knalt weer lekker door in 2016, gewoonweg dikke klasse Jaap en die 120tiger gaat komen, daar ben ik van overtuigd.

Zelf ook een aantal keer op pad geweest, met Denny, Thomas, Jacky, andere Thomas en wat ging die lekker. Zeker de laatste week wat lastiger naar open water zoeken, met zelfs de laatste sessie een bellyboot die de eerste 15 meter als ijsbreker moest functioneren, desalniettemin wederom een paar mooie sessies beleefd. Wat een heerlijke tijd is dit toch.

Helaas door drukte op de zaak niet toegekomen om de blog goed te vullen, maar dat pakken we de komende dagen weer op. Voor nu nog wat plaatjes bij de praatjes en vangze! Gr. Edwin

Tags: , , , , , , , , , , ,

Thursday, January 21st, 2016 Pike / Snoek No Comments

Zo die was fijn – 7 pikes – enne nog wat nieuwtjes

Ik moest en zou er vanmiddag even tussenuit. Na een blank onlangs tijdens de startsessie van dit nieuwe jaar, was de drang om de eerste snoeken in 2016 te vangen groot. Maar oei wat was het koud en na de ijzelproblemen in het noorden was vandaag ook Zwolle aan de beurt. Dat wordt zoeken. Gelukkig is het water nog niet zo koud, sterker nog het voelde gewoonweg warm met een buitentemperatuur van 0 graden. Het zal me benieuwen. Rond half 3 stap ik erin en vanaf dat moment is het een groot feest. Uiteindelijk 7 gevangen op EP en H2O streamers en nog enkele lossers. Geen echte grote dames, maar de visserij was gewoonweg top, heerlijke aanbeten, mooie drills en de batterij is weer opgeladen. Laterssss Edwin

Productnieuws: Gamakatsu worm 36 size 6/0 & 5/0, Gamakatsu FC 40/00 20lb 50m, Gamakatsu / Spro Pikefighter FC onderlijnen, Gamakatsu SC15 & SL12S weer vol op voorraad, een groot pakket van Loop is onderweg en eind deze week begin volgende week verwachten we de ultranieuwe Lowrance HOOK (opvolger Elite) 4x Chirp inclusief downscan series. In onze optiek de fishfinder voor de bb, prijs 277 euro, let op er zijn al de nodige gereserveerd.

Wednesday, January 6th, 2016 Pike / Snoek No Comments

Gewijzigde openingstijden Oud & Nieuw en productnieuws

Even een korte update. Van H2O hebben we veel mogen ontvangen waaronder natuurlijk aanvullingen van de H2O SF Blend, de H2O Polar Fiber en H2O Slinky Fiber. Maar ook de nieuwe H2O Mirror Image, een kruising tussen H2O Slinky Fiber en EP Fibers, prachtig mooi materiaal in vele kleuren verkrijgbaar. Ook hebben we weer het nodige vanuit USA Puglisi ontvangen waaronder aanvulling EP Fibers, EP 3D Fibers, EP Brushes en EP Eyes, dus de bindmaterialen zijn weer goed op voorraad. Van Loop hebben we warmtekleding, mutsen, truien, een hele rits hengels, lijnen en reels weer op voorraad, meer nieuws daarover volgt snel, maar er is ook al het nodige op de site terug te vinden.

Dan de openingstijden voor de komende dagen.
Donderdag 31 december: 9.00 uur t/m 15.00 uur.
Vrijdag 1 januari gesloten
Zaterdag 2 januari: 9.00 uur t/m 12.30 uur.

Sunday, December 27th, 2015 Dyckers News No Comments

Hohoho wat een Kerstcadeau

Nog bijkomend van de prachtbak van vorige week staat er vandaag eindelijk weer eens een volle bbdag gepland, knallen dus. Samen met 2 Belgische vrienden, Kim en Jan – hooked plus maatje Denny pakken we na een bak koffie op de zaak en een strijdplan de auto’s om op pad te gaan. Om een lang verhaal kort te houden, het was een geweldige dag waarbij we het nodige hebben meegemaakt, dat komt ooit nog wel eens, het vissen taai was, in totaal 7 snoeken met zn 4en, maar in de vroege ochtend m’n Cross 11 dubbelklapte.

Alhoewel we tijdens de machtige dril dachten dat ze de 120 zou aantikken, wat niet het geval was, maakte de enorme omvang plus de absolute spierkracht alles meer dan goed. Wat een ongelooflijke strijd was dit weer. Meer dan 10 minuten vol in een 11 hangen, 7 a 8 runs door de slip heen, gewoonweg onhoudbaar, chapeau voor de fotograaf Denny die een aantal prachtgezichtuitdrukkingen wist te pakken, alles zeggend. of zoals hij het verwoorde; ‘Mooier worden ze niet, een snoek zoals een snoek hoort te zijn’. Geen beschadiging, vol in gewicht, machtig sterk en een kop waar je u tegen zegt. Dit doe je samen met de mannen waar je mee op pad bent, zo ook vandaag, dank heren! Gr. Edwin

Tags: , , , , , , ,

Friday, December 25th, 2015 Pike / Snoek 1 Comment

Welkom!

Welkom bij de blog van Dyckers, met reports, foto's, tips, tests en meer. [ RSS feed ]